25 Nisan 2011

Yurt Dışından Kozmetik Getirtmek Yasaklandı!!

Selamlar;

Her gün yeni bir yasakla karşılaşmaya alıştık. Ama bu seferki biz kozmetik bloger larını derinden yaraladı. Önce Youtube, sonra vimeo, sonra blogger, şimdide yurt dışından kozmetik alışverişi... Bir gün içinde oldu bittiye getirerek yeni bir yasa çıkarıldı ve bir sürü insan mağdur duruma düştü. Normalde yeni bir yasa çıktığında yürürlüğe girmesi bir süre alır. Ama bu sefer işler garipleşti. 19 Nisan'da kozmetik alışverişinin komple yasaklandığını öğrendik. Daha doğrusu alışveriş yasaklanmadı ama kozmetik ürünlerinin gümrükten geçirilmeleri yasaklandı. E bu durumda almanın da bir anlamı kalmıyor :)

Kozmetik haricindeki alışverişlere de kısıtlamalar geldi
. Yurt dışından 2 ayda 1 kez en fazla 150€ luk ürün getirtebiliyoruz artık ve senede 5 kereden fazla olamıyor bu. Yani bu kısıtlamalar moda blogerlarını da, crafterları da etkiliyor.

Bu durum ne kadar sürer, kalıcı olur mu olmaz mı bilemiyorum
. Ama çok can sıkıcı bir durum olduğu kesin.

Belki geçici bir durumdur diyerek blog yazmaya devam edeceğim
. Ama kalıcı bir hal alırsa bloga devam eder miyiz bilmiyorum. Sonuçta elimizdeki ürünleri yazsak, sizler alamadıktan sonra bir anlamı kalmıyor.

Umarım bu kötü günler en kısa sürede geride kalır
.

hnd

10 yorum:

valla milletce devam edelim bu secimlerde de bu gerizekalilara oy vermeye!!!!
bunlar daha iyi gunlerimiz, daha neler neler gelecek basimiza...hadi turkiyem, devam oy vermeye...layigimiz bu cunku!!!

Aslında durum şöyle. Yasaklanmadı, sadece yurtdışından kozmetik alışverişlerine vergi ödenecek. Yani gümrüğe takıldığı takdirde (ki çoğunluğu ödenecek) o ürünün %5 değerindeki vergisi ödenerek alınabilecek. Gümrükte çalışan bir arkadaşımdan onayladım bilgiyi... Bazı ürünler yine de Türkiye'ye göre daha ucuz olur. Ama 3 dolarlık, 5 dolarlık ürünler almanızı önermem...

Sevgiler,
Begüm
http://www.pinkbubu.com

çilektende mi yasaklandı :(

@Begüm: Hayır yurt dışından diğer alışverişlere vergi ödeniyor. Kozmetik komple yasak şu an. Evet vergi ödeyip alabiliyorsunuz ama yanında sağlık bakanlığından onay vs ile birlikte. En azından ilk parti için böyle. Benim paketim havadayken yasa çıktı. Şu anda alamıyorum.

@Anonymous: Evet. Çilek yüzünden geldi bunlar başımıza zaten :)

tabi türkiyedekiler yüksek fiyatları artık kimseye kakalayamaz oldular . ne yapacaklar engellemek için yasa çıkarttıracaklar. ülkemizde tek derdimiz kozmetik değil mi. umarım bi an önce sorun çözülür ve biz tekrar alışveriş yapabiliriz.

Çok mutsuzum bugün çilekte indirimlerin son günüydü sitede uyarıyı görünce neye uğradığımı şaşırdım hemen Bakan'a msj attım mail attım umarım sesimizi duyarlar!

benim parfümüm gümrükte bekliyor şu an çilekten almıştım ben de:)
geri ödeme yapıcaklar mı merak ediyorum.

Yurtdışından kozmetik getirilmesinin yasaklanmasında RTE'nin oğlunun kozmetik sektörüne girmesinin etkisi var mı acaba?

Bu arada Sephora da bu yasağı destekliyormuş.

@TILSIM: kendisine sormak gerek onu :) sephora da tekin acar ve sevil gibi sonuçta... geçen chanel ruju 93 tl'ye aldım ordan.

ben ayın 20'sinde strawberryden 4 tane ayrı ayrı sipariş verdim hepsi dün elime sorunsuz ve hiç bi ücret ödemeden ulaştı bi arkadasımında aynı sekilde.. ama tabi bundan sonraki siparisler için nolucak bilemedim arkadasım denemek amaçlı 2 gün önce bi siparis daha verdi bakalım elimize gelicekmi yada nasıl bi süreçten gececek

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More