6 Haziran 2012

Gardrop Sorunsalı...

Selamlar
Bir süredir kafamı kurcalayan bir derdim var ve bunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki yol gösterebilecek birileri çıkar :)
Sorunum şu: Ben gardroplara sığamıyorum!!! Evet doğru gördünüz gardropLAR! Liseden beri sürekli giyecek bir şeyler alırım kendime. O yıllardan beride ciddi anlamda kilo aldığım için 90% i olmaz o kıyafetlerin bana. Ama sürekli aklımın bir köşesinde 'Bir gün zayıflarsam...' düşüncesiyle senelerce birikti o kıyafetler. Buna ek olarak gardrobun tıklım tıklım olmasından dolayı ne var ne yok göremiyorum doğru dürüst. Eminim derinliklerde seve seve giyeceğim bir sürü şey vardır ama ulaşmak önemli olan :) Eşyalarıma çok iyi baktığım için çoğu sapasağlam duruyor kıyafetlerin. Bu kıyafetleri ya satış blogumuzda satacağım ya da Pati Butik'e yollayacağım. Pati Butik ile ilgili detaylı bir yazı gelecek yakında. 
'E ne yapacağına karar vermişsin işte. Sorun ne o zaman?' derseniz sorun AYIKLAMAK. Hangisini satıp hangisini saklayacağıma karar veremiyorum. Eğerki aranızdan birileri bu sorunu yaşayıp bir çözüm bulabildiyse lütfen benle paylaşsın. 
Moda bloglarıyla pek ilgilenmediğim için aralarında bu konuya eğilenler var mı onu da bilmiyorum. Gözünüze bu tarz bir yazı ilişirse onu da benle paylaşabilirsiniz. Ha yoksa eğer... SEVGİLİ MODA BLOGGER I ARKADAŞLAR. BU KONUYA EĞİLİN LÜTFEN! 
Biraz araştırma yaptım ve Gardrop Detoksu diye bir şey olduğunu öğrendim. Aslında kulağa çok hoş geliyor. Biri evinize gelip birkaç saat içinde dolabınızı bir güzel ayıklıyor. Kıyafetlerinizi nasıl kontrol altında tutabileceğinizi anlatıyor vs vs. Stil danışmanlığı da yapıyorlar bildiğim kadarıyla. Fakat bu iş 400-500 lirayı bulabiliyor. Benim gardrobumu görüpte 2 katı fiyat verirlerse şaşırmam. İlerleyen senelerde belki deneyebilirim böyle bir şeyi ama bana acil bir çözüm lazım. Yarın öbür gün çalışmaya başlarsam eğer iş kıyafetleri de girecek o dolaba ve olacakları tahmin bile edemiyorum....


Siz nasıl kontrol altında tutuyorsunuz gardrobunuzu? Hadi bana biraz akıl verin :)


hnd

31 yorum:

:)) çok işin var desene!! ben yaz başı ve kış başı hangi kıyafetimi az giyiniyorsam ayırıp biriktiriyorum sonra ihtiyacı olanlara veriyorum. Yoksa başa çıkılmıyor.. Zaten çok eşya olunca da ister istemez düzeni kaybediyorsun.. Düzen kaybolunca ne nerede bilmiyorsun.. Hadi bakalım kolay gelsin sana :)

Aynı sorun bende de var. Çok güzel kıyafetler ama benim onlara sığmama imkan yok. Bence bunun için en iyi çözüm, bir beden altımız haricindeki kıyafetleri dağıtmak. Mesela ben 44 bedenim, 38 beden pantolonlarım duruyordu ayıkladım. Hatta 40 bile zor. Çünkü bir beden=yaklaşık 6 kg ediyor. Yani bir alt beden için 6kg zayıf olmak gerekiyor. 6 kg verilebilir bir rakam belki ama 12 kg vermek uzun süreli bir dönem olduğu için çok zor. Ayrıca kiloyu kabullenemediğimiz için (misal ben) geniş geniş kıyafetler alamıyoruz ve sonra ne giyeceğim derdi başlıyor. Dolabın kapağı açık bön bön bakıyoruz:)

Daha geçen gün yaptım bir ayıklama işlemi :D
ben bayılıyorum bu tarz şeylere ya,oda toplayıp düzenlemeyede ,çok yakın arkadaşlarımın dolaplarını ayıklayıp düzenlemelerinede yardım ediyorum ,biraz garibim evet :D
benim sana tavsiyem cnm,o alınıp zayıflarsam bir gün giyerim dediğin kıyafetler var ya,önce oturacaksın cidden zayıflamak isteyip istemediğine karar verceksin,kıyafetlere bakmadan tabi :) tam ne kadar zayıflamak istediğne karar verdikten sonra,ya da böyle iyiym sonucunada varabilirsin,dolabında sadece o istediğin bedene ait kıyafetleri bırakacaksın. ! zayıflamaya karar verdiysen,tabi bu süreçte giymek için bir iki şey gene bırak :)
ama bak inan çok etkisini göreceksin bunun..
Diğer herşey ama herşeyden derhal hatta bir daha bakmadan kurtul,baktın çok dakıyorsun ya bunu vermesem mi ne güzelmiş,annen ya da yakın arkadaşın girsin odaya hepsini paketlesin.Çünkü görmediğin şeyi özlemiyorsunda :)
sonrasında gelelim şu başta ayırdığın,dolapta kalacak olanlara .. :) şimdi dolabının şeklini vs birşey bilmiyorum o yüzden nasıl yerleştireceğine pek yardımcı olamayacağım,ama tavsiyem bozulmaması için düzenin sık kullandıklarını dolabın çok kolay ulaşabileceğin yerlerine ,üstlere koy :)
ve yeni alışveriş yaparkende benim uyguladığım bir kural var,sadece bedenine göre al,ne kadar begensende alma,birde 3 gün kuralı var :D
birşeyi begendikten sonra (özellikle hani olur ya,kalbin hızlı hızlı atar,deli gibi istersin o şeyi,en tehlikeli ve genellikle yanlış seçim yapıp aldıgımız ciciler o vakitlere denk geliyor ) 3 gün ver kendine,3 gün ugrama o magazaya,bakma bir daha o begendiğin ciciye ,3 gün sonra yine git,eger hala aynı derece begeniyorsan,evet dogru karar,alabilirsin :D
bana çok oldu,sonradan gidip,aaaa bunu mu o kadar begenmişim ya dediğim :d
Birde ayıklama işlemine başlarken neşeli şarkılardan oluşan bir playlist oluşturup fonda müzik dinle bence,yorgunlugu pek hissestmemene yardımcı oluyor.
amanın ne kadar fazla yazmışım,umarım birazda olsa yardımcı olabilmişimdir
sevgiler :D

Canım ben az giydiklerim ve çok giydiklerim diye ayırıyorum az giydiklerimi ihtiyacı olanlara gönderiyorum.

Ben belli dönemlerde bu temizliği yapıyorum. Genelde beden değişikliklerimden ötürü olduğu için bazen sadece 1 kere giydiğim kıyafetlerim bile olabiliyor. Ya yakın çevremde kullanacaklar olursa onlara veriyorum ya da gönüllü kuruluşlara götürüyorum.
Umarım doğru yerlere ulaşıyordur.

tatlım çok kolay sen iyisi mi hepsini bana ver rahat et. saka bir yana modası geçmeyen renk ve kesimleri, şu anki bedenine en çok iki beden küçük olanları ve baz renk olan beyaz siyah kremi tutuyorsun. moda kurbanı renk desen ve kesimleri postalıyorsun bu kadar. tabi sevmediğin ve içine sığsan bile giymem dediklerinle yakışmayanları da çıkar. uygun ayakkabı çanta bulunamayanları da torbaya koy. kalanı senin.

ben de aynı sorun yüzünden alıp alıp biriktirenlerdenim...36-42 beden arası gidip gelir mi insan?bu yüzden gardrobtan taşıp bir oda ayırdım kendime..ama hala giyecek bir şeyim yok..en son kışa girerken delirdim...büyük kısmını dağıttım..şimdi her yeni aldığım parça için aynı kategoriden birini elden çıkarıyorum..birazcık kontrolü elde tutmayı sağlıyor..hem de gereksiz alışveriş yapmayı az da olsa engelliyor...sevgiler...www.trendyandfriendly.blogspot.com

Bende de aynı problem var, dolabıma sığamıyorum. Bu yüzden ilk işim dolaplarımı çoğaltmak oldu. İkinci olarakta sık sık giymediğim, artık beğenmediğim, küçük gelen, büyük gelen kıyafetlerimi ayıklayıp kime gelecekse onlara dağıtıyorum. Neredeyse ayda bir ayırıyorum biriktirip öyle veriyorum. Şimdiden kolay gelsin :)

aynı durum bende de oldu.çalışınca daha da çok kıyafet alınıyor.fethiye ye taşınınca 15 kilo aldım havasından mı suyundanmıdır anlamadım :)) neyse hep veririm nasılsa diye sakladım baktım olmuyor bende markalı ve yeni kıyafetlerimi yarı fiyatına sattım satabildiğim kadar.kalanları da güzelce temizleyip ihtiyacı olanlar ve yetiştirme yurduna bıraktım.benim garddrop detoksum böyle oldu :)ve eskisi gibi delice alışveriş yapmamayı öğrendim artık

profesyonel bir fikir değil ama sana kendi yöntemimi söyleyeyim: dolabındaki tüm kıyafetleri dene. üzerine olmayanlarından kurtul. çünkü zayıflarsan eskileri giymektense yeni şeyler almak daha zevkli olur. sadece en çok yakıştığına inandığın tek bir parçayı ayır. bu da anı olur:)

sık kullandıklarım dolapta, daha nadir hatta belki de beden sorunundan dolayı hiç kullanmadıklarım hurçlarda :/

http://kontesce.blogspot.com/

ben de aynı durumdayım, lise zamanımdan beri kilo aldım sürekli ve dolabım geçen yaza kadar doluydu. sonra sağlam olan kıyafetlerimi de renklerine göre ayıkladım. yani, deneyip, başka hangi kıyafetlerle veya aksesuarlarla birlikte kullanacağını düşün bence. eğer bulamıyorsan eşleştirecek birşey, o zaman o parçayı gözden çıkarabilirsin :)

Turkiye'ye kesin donus yapacagim icin ayni sorunu ben de yasiyorum simdi. Kiyafetleri uce ayirdim: Kesin gotureceklerim, yerim olursa alacaklarim, kesin birakacaklarim... Ojeler konusunda bunu yapamiyorum ama :(

Ben de o sırada üzerime olmayan ya da pek beğenmediğim kıyafetleri evin daha ücra köşesindeki bir dolaba koyuyorum. Böylece hep giyebildiğim ve sevdiğim kıyafetlerim gözümün önünde oluyor. Beden değiştikçe ya da sıkıldıkça da değiştiriyorum bunları :)

bir kere ipin ucu kaçtımı toplamak zor işte. neyse hallediyorum yavaş yavaş. sağol cnm :)

aynı ben :) pantalonlarda senin söylediğin gibi yaptım. 2 beden ufakları tuttum gerisini yolladım :)

harika önerilerdi sağol!! :) zayıflamak istiyorum tabi ama önce mezun olim dedim. 1 hafta önce diyete başladım. 1 kilo verdim ama olsun ^^ bir anda 38 bedene inme gibi bir derdim yok. 75 kiloya inip uzunca bir süre onu sabitlemeye çalışıcam. evet yine fazla bir kilo ama en azından sağlıklı görünüyorum o kilodayken. ilk hedef bu!! söylediğini yapıp daha ufakları 1-2 kere giymiş olsam bile verdim. ayrıca 3 gün kuralı süpermiş!! ama şu an benim için zor o biraz. şehir merkezine çok uzak oturduğum için bi gidişimde bütün işlerimi halletmeye çalışıyorum. ama ilerde taşınırsam muhakkak dikkate alıcam bu önerini :) çok sağol!

ya benim için her kıyafetin yeri başka. yazlıkta giyilenler, gece çıkarken giyilenler, concon ortamlara giderken giyilenler... mesela senelerdir yazlığa ayak basmadım. ama yarın öbür gün tekrar gitmeyeceğim kesin değil. ay bilemedim... :) neyse kafama göre ayıklıyorum. epey kıyafet yolladım şimdiden :)

ben de öyle yapıyordum ama o ücra köşelerde yer kalmayınca sorun olmaya başladı :D

aaaahhh çok zor işin. kıyafetlerime kıyabilirim belki ama kozmetiklerime asla!

aslında böyle durumlar için arkadaşlar en büyük ilaç. şehir merkezine biraz daha yakın otursam kızları eve toplayıp 'hande'nin dolabını boşaltalım' partisi fln yapardım ama pek mümkün olmadı. bu duruma son vermeseydim ece taşınırken gelip bütün kıyafetlerimi atacağını söylemişti. böyle bir fantazisi vardı kendisinin ^^

benimde öyleydi. hurçları ve dolabın üstündekileri boşalttım. 3 koliden fazla kıyafet çıktı.

ben de pati butik'i kestirdim gözüme. bakalım... :)

ah sen böyle söyleyince kulağa ne kadar kolay geliyor :D

süper öneri nilgün çok sağol :D

Merhaba,

Ben bu sene yaza girerken senelerdir ( 4-5 sene ) birgün kilo veririmi giyerim diye tuttuğum bedeni olmayan tüm kıyafetlerimi verdim. Bazılarına baktım, istesem de 34 bedene geri dönemem, hem yaşım o kadar zayıflığı kaldırmaz, hem de sağlıklı hissetmem kendimi.

Dolabım ferahladı. Tüm kıyafetlerimi askılara astım. Şimdi istediklerimi kolayca buluyorum.

En kesin ve etkili yol vermek. Geçmişle vedalaşıp, geleceğe yer açmak.

Sevgiler

ayda bir olmasada senede 4 kere fln yapılsa yine iyi. bundan sonra öyle yapıcam :)

evet. daha gardrobumun yarısını elden geçirdim ama bir dünya kıyafeti verdim bile :) resmen nefes aldı gardrobum.

ben detoksa başladım ama alışveriş yapmayıda kesmem lazım. bir yandan boşaltırken bir yandan dolduruyorum...

öyle bir şey yaparsam onlarca koli çıkar bu evden benimde kalbime iner :) şimdilik bir kısmını ayırdım. belli aralıklarla tekrarlicam bu işlemi. :)

senin dolabında bir köşede duran kıyafetler birilerinin işine çooook yarıyor, böyle düşünmeyi de unutma :) kolay gelsin.

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More