9 Eylül 2010

Amerika'ya Nasil Geldim?


Bu yazinin oldukca konu disi olacaginin farkindayim. Size buraya gelisimin hikayesini anlatmak istiyorum. Iki uc kisiye faydam olsa ne ala bana.

Iki seneden fazla bir suredir California'da yasiyorum. Buraya yuksek lisansimi yapmak icin geldim. Turkiye'de lisansi bitirdikden sonra hic vakit kaybetmeden yaz sonu buradaydim ve masterima baslamistim.

Universite ucuncu siniftayken yurtdisina gitme fikri kafamda iyice oturmustu. Basvurular vs. cok zaman aldigi icin ben tavsiye edecegim zaman universite ucte bu arastirmalara baslamaktir. Arastirma demisken amerikada okumak istiyorsaniz yapacagiz en onemli sey arastirma olacaktir. Uzmanlasmak istediginiz alani belirledikten sonra haril haril okullari arastirmaya baslamalisiniz. Amerika universite acisindan cok zengin. Benim oturdugum yere 1 saat uzaklikta en az 10-15 tane universite var. Dogru programlari secmek cok onemli.

Ben bilgisayar muhendisligi bitirdim Turkiye'de. Burada da Information Systems uzerine tamamlamak uzereyim. Ben okullari ararken aldigim teknik egitim uzerine is dunyasi ile ilgili birseyler katabilecek programlari aradim. Ve inanin bana yuzlerce program bulacaksiniz.

Okullara genel olarak karar verdikten sonra, basvurular icin neler istediklerine bakmaniz gerekecektir. Buyuk olasalikla GMAT, GRE, TOEFL girmeniz en olasi uc sinav. Bu sinavlara hazirlanmak oldukca zaman aliyor. Misal ben iki kere gmat aldim. Ilk sefer sonucundan memnun olmadigim icin bir kere daha girdim. Toefl icinse uygun zaman bulmak hep sorun oluyor. O yuzden ne kadar erken o kadar iyi.

Cogu universite toefldan en az 80 istiyor. Bazilari ise 100 uzeri. Ben sanirim 105-106 gibi bisi almistim. Cok net hatirlamiyorum.

Toefl, gmat, gre sinavlari aldiginizi varsayiyorum. Ikinci asama basvuru mektuplari. Artik her okul SOP ve iki uc essay daha istiyor. Bunlari tek basiniza da yazabilirsiniz. Bizim okulda writing center bunlar icin yardimci oluyordu, ben onlarin yardimini aldim. Disarida para karsiligi yapanlarda var. Hangisi isinize gelirse ama yazidklarinizi muhakkak sizden baska biri de okusun.

Daha sonra yazilariniz hazir. Okullarin online basvuru sistemlerini kullanarak basvurulari yapacaksiniz. Toefl, gmat ve gre icinse sonuclari direk okullara gondermeniz gerekiyor.

Ayni sekilde okuldan orginal transkript, referans vs. hangi dokumanlari istiyorlarsa bunlari da basvurdugunuz okullara gondermeniz lazim. Belgeler gitti, online basvuruyu yaptiniz isin en zor donemi basliyor. Kabul beklediginiz donem. Bazi okullar baska belgeler vs. isteyebiliyorlar. Bu noktada basvurdugunuz okullardaki danismanlarla iletisim halinde olmanizi tavsiye ederim. Hic aklinizda olmayan sorunlarla karsilasabilirsiniz. Ben bir suru telefon faturasi odedigimizi hatirliyorum. Daha cabuk cevap almak icin kac gece kalkip amerikayi aradigimi bilirim.

Hersey yolunda gitti ve kabulunuz geldi. Size i20 diye bir dokuman gonderiyorlar. Onu ve baska gerekli belkgeleri alip ameirkan konsolosluguna gidip ogrenci vizanizi aliyorsunuz ve you are ready to fly away.

Burada sureci cok genel hatlariyla anlatmaya calistim. Daha detayli sorulariniz olursa her turlu yardimci olmak isterim.

Sevgiler,
Amerikadaki Hande

9 yorum:

çokçok çok çok teşekkürler hande !!

BEtül

Selam Hande, California' da hangi şehirdesin? Ben birkaç haftaya o taraflara geleceğim, denk gelirse tanışmayı çok isterim, kendine iyi bak kolay gelsin..

hande bu yazıyı isteyenlerden biri de bendim.çok teşekkür ederim.hemen üniversite araştırmya başlıyacağım. bir de oraya gelince hem çalışıp hem okuyarak yüksek lisansımı tamamlıyabilir miyim?firmalar yükseklisans derslerine, sınavlarına gitmek için tolerans ve vakit sağlıyorlar mı?yoksa çok yorucu mu oluyor ikisi birden?

@astronaut - ben souther california da orange county deyim. Specific olarak anaheim da oturuyorum. Geldiginde muhakkak ara mail at bisi yap goruselim. misafir cok severim ben :)

@buket - burada calismak bence ayri bir post konusu. Ilk geldiginde yasa geregi sadece okulda calisabiliyorsun. O da 20 saat. Yabanci ogrenciler en az 3 ders almak zorunda oluyor. Ilk seneni tamamladiktan sonra disarida calismaya eligible oluyorsun. O noktada is bulman lazim. Fall ve Spring'de gene 20 saat. Yaz doneminde limitsiz calisabilirsin. Is bulduktan sonra okulla ilgili cok prosedurler var. Cok can sikici bir durum. Acikcasi beni cok cok zorladilar. Fakulte dekaninin kapisinda agladigimi biliyorum bana calisma izni verin diye. Ama bu sadece benim okula has bir durum. Firmanin yaklasimina gelince, sen zaten stajyer oldugun icin cok cok zorlamiyorlar. Ya da ben iskolik bir insan oldugumdan onlar bana gel demeden gittigim icin basima oyle bir durum gelmedi. Kafana baska takilan seyler varsa mail at daha rahat konusuruz :)

çok zormuş yahu, tebrik ediyorum seni hakikaten. hem çalışıp hem okula devam etmek baya yorucu görünüyor buradan bakınca bile :)

İngilizceyi üniversitedeyken mi öğrenmiştin peki? Kursa falan gitmeden halledilebilir mi sence şu dil işi?

Tüh yaw ben Mayısta tam O.C. deydim işte :o Costa Mesadaki arkadaşlarımı görmeye gitmiştim.. O aralar Ranchoda da bikaç gün kalmıştım ve tabi Anaheima da gitmiştim.. Ve yine aynı yere geliyoooz!! Email atıyorum görüşmek üzere!

handecim Sabancı uni ile alakan var mı? bir ay kadar once Güler Sabancı'nın ABD de okuayn eski öğrencileriyle bir fotosu vardı gazetede ordaki kızı sana benzettim de?

Merhabalar; sitenizi begeniyle takip ediyorum.

Ben de bilgisayar mühendisliği okuyorum ve 3. sınıftayım, yurt dışı düşünüyorum, yazınız kafamdaki planları biraz daha netleştirdim.
Teşekkürler.

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More