19 Nisan 2010

Hayvanlar Üzerinde Test Yapan Kozmetik Firmaları


Selamlar
Bu post u yazmak uzun zamandır aklımdaydı. Bugüne kısmetmiş...
Bildiğiniz gibi birçok kozmetik firması halen hayvanlar üzerinde test yapmaya devam ediyor. Artık ürün test etmek için başka teknolojiler çıkmasına rağmen, ne kadar büyük olurlarsa olsunlar bazı firmalar hayvanlar üzerinde test i tercih ediyor.
Şimdi öncelikle şunu söylemek istiyorum. Ben vejeteryan değilim. Hayvanları inanılmaz seviyorum. Medikal testlerin hayvanlar üzerinde denenmesine sesim çıkmıyor daha doğrusu çıkamıyor çünkü ne zaman bu konuda bir şey söylesem muhakkak bir akıllı 'sen hayvanlara insanlardan daha çok önem veriyorsun. shame on you!!' tribine giriyor. Ama bu olay bambaşka. Yani yıkanırken gözümüz yanmasın diye ya da mükemmel maskara ya sahip olmak için hayvanlara eziyet edilmesine gerek var mı? Dikkat ettiyseniz ölmelerinden bahsetmedim, eziyetten bahsettim. Bu firmaların çoğu hayvanları öyle hor görüyorlarki bu testleri yaparken ne uyuşturmaya ne de ağrı kesici vermeye gerek duyuyorlar. Yani bir hayvan bir testten canlı bir şekilde kurtuldaysa vay haline, sırada başka bir test var... Yani 'yardımların için teşekkürler tavşancık, hadi artık serbestsin' demiyorlarda onun yerine 'nihahaha... demek canlı kurtuldun... gel gel bizde test çooook...' diyorlar. ahahaha bu arada çocuklara korku masalı anlatır gibi hissediyorum kendimi.
Neyse konumuza dönelim. Şimdi müslüman bir toplum olarak aklımıza ilk olarak kurban bayramı geliyor. Bileniniz bilir kurban keserken bile bir takım şeylere dikkat etmek gerekir. Hayvana eziyet etmemek gibi...
Peki ben bu post u neden yazıyorum? Ben hayvanlar üzerinde test yapan markaları öğrendiğimde oturup yarım saat ağlamıştım çünkü bu markalardan çoğu çok bilinen ve aynı zamanda beğenilen kozmetik markaları. Ben burda size 'hımmm sakın almayın döverim sizi' demiyorum tabikide. Herkes istediğini kullanmakta serbest. Ben bu markaları kendi çapımda protesto ediyorum. Mümkün olduğunca fazla insanın gözünü açmaya çalışıyorum. Ben durumu söyledikten sonra o markayı kullanıp kullanmamak o insana kalmış. Mesela geçen ece ye yarım saat yalvardım nolur alma diye, dinlemedi beni, ama istediği renkten kalmadığı için alamadı hahahaha... Yani aranızda hayvan sevgisi konusunda bana benzeyenler varsa diye yazıyorum bu post u. Benim bu gerçeklerin farkına varmam vahşi bir video sonrasında olmuştu ve çok kızmıştım kendime bu kadar zamandır bu markalara para kazandırdığım için. Ayrıca şaşırdığım başka bir şey ben sadece fareler, tavşanlar ve maymunlar üzerinde test yapıldığını zannediyordum. Fakat kedi ve köpekleri de kullanıyorlar bu işler için. Biri Bohem e ya da Bingo ya bir el sürsün... Karete Kit hande ye dönüşürüm valla.
Biliyorum çok uzun bir post oldu ama konu çok önemli bence. Dünyanın önde gelen hayvan hakları savunucalarından peta ya girip bu konularda bilgi alabilirsiniz.
HAYVANLAR ÜZERİNDE TEST YAPAN MARKALARIN LİSTESİ İÇİN buraya tık. Burda en alttaki seçenekten harf aralıklarını seçerek markalara bakabilirsiniz.
Bunun dışında en yukardaki ve alttaki resimler hayvanlarda test yapmayan ve eziyet etmeyen firmaların kullandığı logolardan örnekler. Bu logoları sitelerinde ya da ürünlerinin üzerinde görmeniz mümkün.
Bu konuda sizlerde çevrenizdekileri bilinçlendirirseniz belki bir hayvanın hayatınıda siz kurtarırsınız.

hnd

14 yorum:

sanki benim duydularımı dile getirdiniz:''( çokk önemli bir yazı yazmışsınız..keşke herkez sizin kadar duyarlı olsa.. size çok teşekkür ederim..sevgilerle..

hayvanlar üzerinde test yapan ve farketmeden kullandığımız ne çok marka varmış. çok üzüldüm.bu listeleri çok dikkatle inceleyeceğim.

bunu yazdığın ve bilgilendirdiğin için çok ama çok teşekkür ederim.bende aynen sen gibi düşünenlerdenim.ve artık orada bulunan ürünlerden almamaya karar verdim.fark etmeden ne kadar çoğunu kullanıyormuşum onu keşfettim...

Listeyi gorunce cok uzuldum, cogu tanidik, cok kullanilan markalar. Ayrica sizin tavsiyelerinizle bir sonraki maskaram armani olacakti, artik olamayacak, listedeler...Hale

hayvan deneyi yapmayanların sayısı daha fazla ama piyasaya hakim olanlar yapanlar:(hele lorealden kaçmak çok zor ama elimden geleni yapıcam ben de.paylaştığın için teşekkürler

Bir makyaj blogunda böyle bir post görmek beni ne kadar mutlu etti anlatamam.. Hele Türkiye'de hayvanlara yapılan eziyetler göz önüne alınırsa..Tıbbi amaçlı hayvan deneylerini bir kenara bırakırsak -ki bunların çoğunun da ne kadar sebepsiz yere yapıldığını içinde olduğum için biliyorum-, kozmetik ve makyaj ürünleri için hayvanlara akıl almaz koşullarda zarar ve acı vermek, deney sonrasında da cani yollarla imha etmek ne yazık ki kozmetik dünyasının diğer yüzü..Biz birkaç saatliğine güzelleşeceğiz diye binlerce masum hayvan laboratuvar köşelerinde can veriyor. Ve bu hayvanların yapılanlara itiraz edememesi, konuşamamaları canlarının acımadığı anlamına gelmiyor.. Bu arada deney hayvanları her bir deney sonunda imha edilir, test sonuçlarını etkilememek için aynı hayvan iki ayrı deneyde kullanılmaz..
Ben kendi adıma sadece cruelty free ürünler almaya/kullanmaya çalışıyorum. Peta'nın listesi de sürekli güncelleniyor, yani merak ettiğiniz markaları sık sık kontrol edin.
Sizden tek ricam okuyun ve öğrenin, alıp almamak size kalmış.
L'oreal de bildiğiniz gibi tek bir marka değil bir grup. İşin komik yanı senelerdir hayvan haklarına saygılı diye kullandığım The Body Shop markası da 2006 yılında L'oreal bünyesine geçti..İkiyüzlülüğe bakar mısınız?
Neyse, bu yazı için çok teşekkür ediyorum. En azından sizin sayenizde bugün bu blogu takip edenler bu konuda farkındalık kazanacak/bilenler de hatırlayacak :)

@sıla: desteğin için teşekkürler :)

@nilgün: evet canım maalesef. bir kişi fark yaratamayabilir belki ama insanlar bilinçlendikçe ve bu markaları protesto ettikçe onlarda insafa gelir gibime geliyo.

@j.d.: rica ederim cnm. bir kişiyi bile bilgilendirebilsem kardır diyerek yazmıştım bu yazıyı.

@Hale: işte o markaların pembe güzel yüzlerine kanıyoruz ama arka planda neler olduğu daha önemli.

@seyma: canım o yapmayanların bir kısmı sonradan yapmayı bıraktı zaten. biliyorum kozmetik sektöründe en güçlü isimler kara listede ama hiç biri vazgeçilemez değil. piyasada gayet başarılı markalar var bu konuda duyarlı olan. en başta zorlanabilirsin tüm markaları aklında tutarken ama zamanla alışıyosun bir ürünü alırken arkasına bakıp kara listedemi diye kontrol etmeye.

@Dee Dee: Tekrar kontrol ettim Body Shop u ama Peta nın kara listesine girmemiş. Sitelerindede halen cruelty free deniyor. Geçici bir dönem mi oldu acaba o? İstersen Petaya mail atıp kontrol etmelerini isteyebilirsin. Bende bu konudaki hassasiyetim yüzünden kişisel bakım ürünlerimi Lush ve Body Shoptan alıyorum sadece. Ama eğer gerçekten bu şekilde 2 yüzlü davranıyorlarsa iş değişir. Bütün yazılarını kaldırırım. Bu konuda daha fazla bilgi sahibi olursan lütfen bana da ulaş. Bende burdan mümkün olduğunca insanları bilgilendirmeye çalışim. Güzel yorumların içinde ayrıca teşekkürler. Böyle bir konuda destek görebileceğimi düşünmüyordum açıkçası. Gelen güzel yorumlar çok sevindirdi beni.

teşekkürler bu mükemmel yazın ve duyarlılığın için
blogumda link verdim,umarım sorun olmaz ^^

Merhaba Hnd,
The Body Shop konusunda yazdıklarım yanlış anlaşılmış.. TBS hala cruelty free. Fakat artık eskisi gibi özerk bir firma değil, L'oreal bünyesine geçti. Yani bir bakıma L'oreal'in çevreci yüzü..
Tabi bu durumun etik olduğu söylenemez, çünkü TBS'yi bugünlere getiren hayvanlar üzerinde test yapmayı tamamen reddetmesi, hatta yapan firmaları da eleştirmesiydi. Ben bu haberi duyduğumda, 2007'de bir süreliğine alışveriş yapmayı kesmiştim. Çünkü sonuçta bu markaya verdiğimiz paralar L'oreal'e gidiyor ve ürün geliştirmeleri için deneylerine fon sağlıyoruz..
Şu anda alışveriş yapmaya devam ediyorum fakat içimin çok rahat olduğu söylenemez. Zaten bilmem farkettin mi, 2007'den bu yana ürün kalitesi de ciddi oranda değişti, eskisi kadar iyi değiller..Ama Türkiye'deki marka kıtlığı Lush ve TBS'ye mecbur bırakıyor bizleri..
Esas ben yorumumu okuduğun ve paylaştığın için çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere :)

Bilgi için çok teşekkürler listeyi inceledim ve kesinlikle alışverişlerimde aklımdan çıkmayacaklar dikkat edeceğim..

Boyle bir yazi yazdigin icin cok tesekkurler. Hayvanlari cok cok seven birisi olarak hem vejetaryenim hem de hic bir sekilde hayvanlar uzerinde test edilen urunleri satin almiyorum. Sirf bu yuzden internet uzerinden yapiyorum butun kozmetik ve makyaj malzemesi alisverisimi. Cunku Turkiye'de hayvanlar uzerinde test edilmeyen markalari bulmak/ulasmak cok zor ya da sinirli. Yurtdisinda ise her hangi bir marketteki her hangi bir urunde bile "hayvanlar uzerinde test edilmemistir" amblemini gorup urun almak mumkun. Umarim bizim ulkemizde de hem bu konuya karsi hassasiyet hem de hayvanlar uzerinde test edilmeyen urunlerin isaretlenmesi durumu artar. Biz de gonul rahatligiyla alisveris yapabiliriz. Bu arada sadece kozmetik, makyaj ve medikal urunlerin degil, bulasik/camasir deterjani, dis macunu gibi cok da akla gelmeyecek seylerin bile hayvanlar uzerinde test edilmesi korkunc bir sey! Bir donem yurtdisinda yasarken "hayvanlar uzerinde test edilmemistir" amblemi bulunan deterjan ve dis macununu marketlerde rahatlikla bulup alabiliyordum. Su an icin zor gorunuyor ama umarim bir gun bizim ulkemizde de bulabiliriz tum bu urunleri.

@Princess: rica ederim cnm. kesinlikle sorun değil hatta duyan duymayana söylesin :) ne kadar çok kişiyi bilgilendirebilirsek o kadar iyi.

@Dee Dee: valla canım ben de soğudum bir anda. mail atıp bir güzel sövim kendilerine :)

@bitter: harikasın cnm :)

@evergreen: canım biraz bakarsan bulabilirsin. ben de artık eve cif sokturmuyorum mesela. bu konularda dikkatli olmak başlarda biraz zor olabiliyor bütün markaları akılda tutarken ama belli bir noktadan sonra yaşam tarzı haline geliyor. türk markalarından hangileri hayvanlar üzerinde test yapıyor bilmiyorum ama göz görmeyince gönül katlanıyor. aslında bütün markalarda zorunlu olsa cruelty free mi değil mi belirtmek işimiz çok daha rahat olur. ya da hayvan haklarını koruyan türk organizasyonlarından bu konu hakkında bir araştırma yapmalarını rica edebiliriz.

Handecim güzelim ne yazık ki Mac de bu gurupta. Çin piyasasına girebilmek icin hayvanlar üzerinde deney yapmayı kabul etmiş, yani hayvan kılı fırça olayı değilmiş mesele. Hatta ne yazık ki E.LAUDER firması artık cruelty-free değil artık. Çok üzgünüm...

Peta o konuda coştu biraz. Onları da baz alamıyorum artık. Normalde firmalar kara listeden cruelty free listesine girerlerken Peta artık ne arıyorsa firmalarda ters yöne bir gidiş söz konusu. Mantıklı değil. Bu konuda kararsızım biraz. Farklı bir liste bulmakta fayda var.

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More