9 Mart 2010

Primer Nedir???

Selamlar

Sürekli ağzımızdan bir 'primer' kelimesi çıkıp duruyor ve aranızdan bazılarının makyajla daha yeni yeni tanışmaya başladığını göz önünde bulundurursak primer nedir, ne işe yarar bir açıklamak istedim.

Primer genel olarak sürdüğümüz yeri makyaja hazırlayan bir üründür. 'to prime' ingilizcede kullanıma hazırlamak anlamına geliyor ve primer kullanarak yaptığımız makyajın uygulanışını kolaylaştırabilir ve kalıcılığını arttırabiliriz.

Şimdi primer çeşitlerinden söz edelim biraz..



Foundation Primer: Nemlendiriciden sonra, fondötenden önce tüm yüzümüze süreriz. Fondötenimizin kalıcılığını arttırır, cilde yedirilmesini kolaylaştırır, bu yüzdende fondötenimiz daha doğal durur.

Eye Shadow Primer: Far uygulamalarından önce göz kapağımıza süreriz. Farımızın kalıcılığını arttırır, renkleri daha belirgin hale getirir ve farımızın göz kapağımızda çizgi çizgi birikmesine engel olur.


Lip Primer: Rujdan önce dudaklarımıza uygularız. Rujun sürümünü kolaylaştırır, kalıcılığını arttırır ve rengini belirginleştirir.


Mascara Primer: Maskaradan önce kirpiklerimize uygularız. Genelde beyaz olur bu primer lar. Kullandığınız primer ın özelliğine göre kirpiklerinizi daha dolgun ya da daha uzun göstermesi için maskaranıza yardımcı olur.

Umarım bu bilgiler yardımcı olabilir sizlere. Bazı primer lardan söz edicez zaman zaman. Eklemek istediğiniz bir şey varsa comment bırakmaktan çekinmeyin.

Öpüyorum hepiniziiii
hnd

3 yorum:

Concealer la primer ayni sey mi? yoksa concealer sadece goz alti kapaticisi olarak mi kullaniliyor? Ben cok karistiriyorum neyi ne zaman kullanacagimi...
Ben primer->concealer(goz alti kapaticisi)->fondoten->pudra->allik kullaniyorum. ve sonunda kat kat krema surulmus pasta gibi oluyorum. beceremiyorum ben maktaj olayini maalesef :(

canım concealer ve primer aynı şey değil kesinlikle. concealer kapatıcı. sadece göz altı değil tabi. yüzümüzdeki sivilceleri lekeleri fln da onla kapıyoruz. primer makyajımızın bozulmamasını daha kalıcı olmasını sağlayan bir ürün. bende senin uyguladığın sırayla uyguluyorum makyajımı. o pasta görünümü kullandığın ürünlerin markalarından vs olabilir. makyajını uygulamadan önce nemlendirici kullanmayı kesinlikle ihmal etme. fondöteninin yoğun bir formülü varsa pudranı daha hafif seç. fondötenini iyice yedirmeyi unutma. geçen review unu yaptığım fix+ ı da deneyebilirsin. o pasta vari görüntüyü yumuşatıyo. aklıma gelenler şimdilik bu kadar. umarım yardımcı olabilmişimdir :)

cok sagol hande, dediklerini dikkate alicam. sevgiler, opucukler :)

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More